Вчені вважають, що такі зіткнення подвійних нейтронних зірок стали важливим джерелом елементів, важчих, ніж залізо, пише Gizmodo .

У 2017 році обсерваторії по всьому світу спостерігали зіткнення двох щільних космічних тіл вкрай високих енергій. Маса нейтронних зірок, які стали учасниками цієї події, в кілька разів перевищує масу Сонця – при цьому розміром об’єкти були розміром з велике місто. Подібне зіткнення могло послужити причиною виникнення деяких з найважчих елементів в нашій Сонячній системі.

“Ми виявили це злиття подвійної зірки два роки тому, і воно було близько до Чумацького шляху – набагато ближче, ніж ми очікували. Ми запитали себе, чи може щось ще таке близьке зробити істотний вплив на те, як виглядає Сонячна система сьогодні” , – сказав Імре Бартос, провідний автор дослідження і доцент в Університеті Флориди.

Плутоній і кюрий радіоактивні і розпадаються на більш стабільні елементи. Коли утворилися найдавніші метеорити, вони захопили деякі з цих елементів, які потім розпалися на більш стійкі елементи. Відносний вміст продуктів розпаду в цих метеоритах дозволяє вченим повернутися назад і визначити приблизний вік формування елементів.

Вчені виявили, що кількість цих елементів досягла піку приблизно за 80 млн років до утворення Сонячної системи, коли вона була просто хмарою газу і пилу. Передбачається, що одна подія, ймовірно, злиття нейтронної зірки на відстані тисячі світлових років, утворило велику частину кюрія і, можливо, третина плутонію в сонячній системі.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here